Behrad Toghi's Blog

من بهراد طوقی هستم ، متولد 1ام ديماه سال 1370 ، تهران

پاسخنامه ي مرحله ي اول ششمين المپياد اخترفيزيك

به كمك دوستان پاسخنامه اي طراحي كرده ايم كه اميدوارم مفيد باشد. ( پاسخنامه مربوط به كد دفترچه ي سوالات 2 مي باشد )

دانلود كنيد

آزمون آزمایشی مرحله ی اول

با سلام ، آزمونی در سطح مرحله ی اول آماده کرده ایم. امیدوارم مفید باشه.
در صورت تمایل تا آخر دیماه پاسخنامه ی Excel خودتون رو به آدرس 4thIOAA@gmail.com ارسال کنید تا علاوه بر تصحیح و اعلام رتبه و نمره تون پاسخنامه ی تشریحی این آزمون رو هم براتون ارسال کنم.
دانلود کنید:
      دفتر چه سوالات با فرمت pdf
     پاسخنامه ی الکترونیکی با فرمت Excel

حل معادله ی فریدمان

متنی نوشتم که خیلی خلاصه درباره ی حل های معادله ی فریدمان البته در مدل های بسیار ساده ی کیهانشناسی توش بحث شده ، نمی شه اسمشو مقاله گذاشت ولی تمرین می کنم تا نگارشم بهتر شه .تصمیم داشتم با فارسی تک بنویسمش ولی به دلایلی منصرف شدم ، امیدوارم مطالب بعدی رو بتونم با این ویرایشگر که به قول استاد خیلی هوشمند تر از آفیس ورد است بنویسم.

-- بیشتر مطالبی که در این متن آمده صرفا مطالب استاندارد درسی که در بسیار از کتاب ها هم موجود هستند می باشند به علاوه ی بعضی از کارهای ریاضی که بنده در کتب درسی کمتر دیدمشان و این متن رو هم به همین دلیل آماده کردم .

در صورت وجود  اشکالاتی در نگارش یا فیزیک و ریاضیات این متن که بسیار هم محتمل است امیدوارم بنده  رو ببخشید.

10 روزه به شدت مریض شدم و تقریبا همش خواب بودم و البته هفته ی پیش کلا نتونستنم برم سر کلاس های باشگاه ، از طرفی یکشنبه اولین امتحانمونه و شک دارم بتونم خوب بنویسمش . یکی از دلایل دیر حاضر شدن متن ها هم همین مریضی بوده ، که زیاد تقصیر من نیست....

دانلود نسخه ي PDF حل معادله ي فريدمان

دوباره ديزين

باز هم سلام
بالاخره بعد از 2 هفته هوای بد ، این هفته با وجود برف و مه بسیااااااااااااااار شدید رفتیم دیزین ، و چه خوب که رفتیم . هوا تو پیست بر خلاف جاده خیلی خوب بود و 5 ، 6 ساعتی اسکی کردیم . به هر حال خیلی خوب بود و الان کلی بدنم درد می کنه.

و اما نوشته های من
ترجمه ی کیهانشناسی رو سعی می کنم هر طور شده تا یک شنبه تموم کنم. البته اگر دکتر اربابی یا دکتر موحد قبول کنند که ویرایشش کنند این خودش زمان می بره . ولی هر طور شده تا مرحله یک به دستتون می رسه. مقاله ی بردارها هم با استاد ایزدی تصمیم گرفتیم بسطش بدیم و یک متن 300 الی 400 صفحه ای آماده کنیم که فکر می کنم تا اواسط بهمن آماده بشه . اما تا اون موقع مطالب کوتاه 3 ، 4 صفحه ای خواهم گذاشت که 2 تاشون آماده شدن و فقط باید تایپشون کنم. منتظر باشید که در 3 ، 4 روز آینده آپشون می کنم.

مطلب آخر در مورد مرحله ی اول ،
با توجه به اینکه امتحانات کمی با مرحله ی یک هم پوشانی دارند توصیه می کنم اصلا نجوم رو رها نکنید ، حدس می زنم ، البته فقط حدس می زنم ، مرحله ی اول امسال آسون و تکراری نباشه ، و مثل همیشه خیلی هارو شگفت زده و تعداد بیشتری رو معترض کنه. البته در 2 ، 3 سال اخیر و مخصوصا سال قبل من خودم به شخصه سوالات مرحله اول رو خیلی استاندارد و مناسب می دونم.

در اینترنت