Behrad Toghi's Blog

من بهراد طوقی هستم ، متولد 1ام ديماه سال 1370 ، تهران

پاسخ نامه ی ِ پیشنهادی ی ِ ششمین المپیاد ِ ملی ی ِ اخترفیزیک

با سلام

آزمون مرحله ی دوم هم برگزار شد ، و به نظر من بسیار عالی هم برگزار شد ، و عقیده دارم این آزمون بهترین آزمون رسمی ای بود که تا به امروز توسط کمیته ی نجوم برگزار شده بود. در هر حال سعی کردم سوالات را حل کنم و نهایتا پاسخ نامه ای آماده کنم ؛ البته این کارو کردم ولی همونطور که در دفترچه ی پاسخ نامه هم نوشتم هیچ تضمینی برای درستی ی حل های من نیست و با توجه به اینکه نیمی از این مطالب بعد از نیمه شب نوشته شده احتمال خطام هم بسیار بالا خواهد بود. در هر حال امیدوارم مفید باشه. دلیل اینکه اینجا روی وبلاگ خودم آپلود کردم هم این بود که احتمالا بقیه ی اعضای تیم هم پاسخ نامه ای آماده خواهند کرد .


دانلود کنید (لینک تصحیح شده است.)

فارسی تِک

سلام
دارم سومین متن ِ آموزشی  َ م را می نویسم ؛ ولی چرا می نویسم؟ متن ها ی ِ من که به درد ِ کسی نمی خوره! یعنی از لحاظ ِ علمی خیلی ضعیف و خام هستند؛ ولی می نویسم ، به چند دلیل . نوشتن را یاد بگیرم ، با جو ِ علمی آشنا بشم ، در اینترنت گشتن را یاد بگیرم و ....
.... و فارسی تِک یاد بگیرم!
فارسی تِک! بسته ای که به نظر ِ من ( البته زیاد نظر ِ خود ِ من نیست) به نوشته های ِ علمی انسجام بخشیده ، نوشتن و خواندن را آسان کرده و از کژتابی های ِ ادبی و علمی تا حد ِ زیادی جلوگیری کرده ؛ اما شاید مهم ترین ویژگی ای که باعث علاقه مند شدن ِ دانش پیشه ها به این بسته شده همون مورد ِ اول باشه: انسجام نوشته های ِعلمی !
در هر حال من هم دارم سعی می کنم تا با این ادیتور بشتر آشنا بشم ، البته نیاز به زمان ِ زیادی داره تا دستوراتی که معمولا زیاد ازشون استفاده می شه و تعدادشون کم هم نیست را یاد بگیرم. ولی فکر می کنم این بهایی ِ که برای بهتر نوشتن می پردازم.
راستی عنوان ِ سومین متنم هست : عدسی ی ِ گرانشی.

دو تا مقاله این جا می گذارم که برای من خیلی مفید بوده اند ؛ امیدوارم برای شما هم باشند.

قاعده مند کردن ِ خط ِ فارسی : دکتر محمد خرمی : دانش گاه ِ الزهرا

راهنمای کار با لاتک و فارسی تِک : دکتر بهناز عمومی : دانش گاه ِ صنعتی ی ِ اصفهان


سرافراز باشید ؛

در اینترنت