Behrad Toghi's Blog

من بهراد طوقی هستم ، متولد 1ام ديماه سال 1370 ، تهران

فارسی تِک

سلام
دارم سومین متن ِ آموزشی  َ م را می نویسم ؛ ولی چرا می نویسم؟ متن ها ی ِ من که به درد ِ کسی نمی خوره! یعنی از لحاظ ِ علمی خیلی ضعیف و خام هستند؛ ولی می نویسم ، به چند دلیل . نوشتن را یاد بگیرم ، با جو ِ علمی آشنا بشم ، در اینترنت گشتن را یاد بگیرم و ....
.... و فارسی تِک یاد بگیرم!
فارسی تِک! بسته ای که به نظر ِ من ( البته زیاد نظر ِ خود ِ من نیست) به نوشته های ِ علمی انسجام بخشیده ، نوشتن و خواندن را آسان کرده و از کژتابی های ِ ادبی و علمی تا حد ِ زیادی جلوگیری کرده ؛ اما شاید مهم ترین ویژگی ای که باعث علاقه مند شدن ِ دانش پیشه ها به این بسته شده همون مورد ِ اول باشه: انسجام نوشته های ِعلمی !
در هر حال من هم دارم سعی می کنم تا با این ادیتور بشتر آشنا بشم ، البته نیاز به زمان ِ زیادی داره تا دستوراتی که معمولا زیاد ازشون استفاده می شه و تعدادشون کم هم نیست را یاد بگیرم. ولی فکر می کنم این بهایی ِ که برای بهتر نوشتن می پردازم.
راستی عنوان ِ سومین متنم هست : عدسی ی ِ گرانشی.

دو تا مقاله این جا می گذارم که برای من خیلی مفید بوده اند ؛ امیدوارم برای شما هم باشند.

قاعده مند کردن ِ خط ِ فارسی : دکتر محمد خرمی : دانش گاه ِ الزهرا

راهنمای کار با لاتک و فارسی تِک : دکتر بهناز عمومی : دانش گاه ِ صنعتی ی ِ اصفهان


سرافراز باشید ؛

1 نظرات:

salam agha behrad
baz az in harfa zaD?
iad gereftane latex vaghean be dard mikhore, chejori mitonam bishtar bahash ashna besham? manbae khoob soragh dari?

 

در اینترنت