Behrad Toghi's Blog

من بهراد طوقی هستم ، متولد 1ام ديماه سال 1370 ، تهران

فیزیک ِ ریاضی ، گزینِش

سلام
هم کلاسی اَم آقای ِ ابراهیمی یان مطلبی در باره ی ِ فیزیک و ریاضی ( و نه فیزیک ِ ریاضی) نوشته اند؛ البته به واقع این موضوع قابل تامل است. دکتر محمد خرمی مقاله ای در باره ی ِ فیزیک ِ ریاضی نوشته اند که به وب گاه ِ ایشان ارجاع می دهم. البته کاملا نزدیک به مقصود و منظور ِ احسان نیست اما مطالعه ی ِ این دو متن ( ِ هردو مهم ) در کنار ِ هم شاید مفید باشد.  نوشته ها ی ِ احسان تجربه ها ی ِ یک دانش پیشه و رشته ی ِ افکار او است  و مقاله ی ِ دکتر خرمی هم از اولین جمله تکان دهنده ... در هر حال مطالعه بفرمائید...

کسر ِ بزرگی از مخاطبین ِ کم تعداد ِ  این وب گاه ، اُلِمپیادی ها ( یعنی کسانی که خود را به این جامعه مربوط می دانند و نه الزاما آن گروه که مدالی به آنها داده شده است ) هستند. پس دغدغه ( ی ِ خام و موقتی ی ِ )  من و شما نتیجه ی ِ یک آزمون ، و احتمالا موفقیت ( تعریف َ ش چیست ؟ ) در آن است.  من برا ی ِ عضویت در چیزی به نام ِ تیم ِ ملی ( ی ِ چه ؟؟ و برا ی ِ چه کاری؟ این تیم چه می خواهد ؟ از آن چه خواسته شده؟ شرح ِ وظایف و تعریف ِ موفقیت و پیروزی برا ی ِ آن چیست؟  قطعا نهاد ِ مسئول ِ گزینِش و پرورش ِ این تیم هم پاسخی ندارد... )  نگرانم و شما احتمالا برای قبولی در آزمون ِ مرحله ی ِ دوم ِ اُلِمپیاد و یا موفقیت ِ در آزمون ها ی ِ تابستانی ی ِ نهاد ِ مسئول ِ اُلِمپیاد ( باش گاه ِ دانشپژوهان ِ جوان ) در تلاش هستید... اما آزمون ها ( منظور آن دسته ای از گزینِش ها است که در زمینه ها ی ِ آموزشی و احتمالا علمی موجّه شده اند ) تا چه حد موفق ، اصولی و معقول هستند؟ تا چه حد در این زمینه تلاش می شود؟ آیا گزیننده ها ( برگزار کننده گان ِ گزینش و طراحان ِ آن ) خود از چیزی که معیار می نامیمش باخبر هستند ؟  در این باره قطعا بیشتر خواهم نوشت... شما هم نظر دهید...
مقاله ای در این زمینه ( و باز هم نه خیلی نزدیک به مقصود و منظور ِ من) را در اینجا ببینید.

منتظر نظرات ِ شما هستم.

2 نظرات:

salam bebin man ashegetam ke ta en mogeye shab bidar mimuni va delsuzane va asheganeh vaseye baxe nojum activy dar har surat movafag bashi

 

ممنون بهراد جان

 

در اینترنت